A fusiongate az ITIL nevű nemzetközi szoftver- és rendszer-üzemeltetési szabványt használja az általa az ügyfelei szoftvereinek és szervereinek üzemeltetésére.

Az ITIL (Information Technology Infrastructure Library) nevű szabványon és ajánlás-gyűjteményen alapul. Ez a nemzetközi szabvány a szoftverek és számítógépek üzemeltetésének területén. Az ITIL anyagát az Egyesült Királyság kereskedelmi hivatala (Office of Government Commerce, OGC) gyűjtötte össze és publikálta.

Az ITIL egy széles körben elterjedt "de facto" szabvány, ami az informatikai szolgáltatásokat hangolja össze különböző területekkel.

Az ITIL szabvány fekteti le az eljárások menetét egészen a felhasználó által küldött bejelentéstől, a problémamegoldásig, zökkenőmentessé téve a problémák megoldását, kezelését, naplózását, nyomon követését, a különböző hardver- és szoftvereszközök iránti igény kiértékelését, tesztelését, végrehajtását, és minden informatikai szolgáltatáshoz kapcsolódó tevékenység részletes megoldását.

A legfőbb feladata biztosítani az informatika szolgáltatásának minőségét az előredefiniált szolgáltatási szinteken, hozzárendelve az egyes területek felhasználói és üzleti igényeihez, mindeközben - lehetőség szerint – hosszútávon csökkentve a szolgáltatások költségét.

Information Technology Infrastructure Library (ITIL)

ITIL Framework
 


Nagy segítséget nyújt ebben az ITIL folyamat-orientáltsága, méretezhetősége, amely így egyaránt alkalmazhatóvá válik a kisebb és nagyobb informatikai szervezetek összehangolására, menedzselésére.

Az ITIL a szolgáltatásmenedzsmentet két fő részre osztja fel:

Szolgáltatásbiztosítás, mely magába foglalja a rendelkezésreállás kezelését, az informatikaszolgáltatás-folytonosság biztosítását, a kapacitásmenedzsmentet, a szolgáltatási szint menedzsmentet, illetve magának az informatikaszolgáltatásnak a pénzügyi irányítását is.

Szolgáltatástámogatás, amely definiálja az ügyfélszolgálatot, az incidens- és problémamenedzsmentet, a változások kezelését, a konfigurációkezelést, valamint a kiadáskezelést.

Az ITIL egy a szolgáltatásmenedzsmentre kialakított keretrendszer, melyet rugalmasan az adott szervezet igényeire szabva használhatunk.